בניית תוכנית עסקית

//בניית תוכנית עסקית

בניית תוכנית עסקית

תכנון להצלחת התוכנית העסקית

בניית תוכנית עסקית – תוכנית עסקית הנה המפתח שלך להצלחה בעסק אותו הנך מתכנן ליצור, התוכנית שאותה נלמד אותך לכתוב

הנה הרבה יותר ממסמך למשקיעים/בנקים, תוכנית עסקית הנה מפה אשר תעזור לך לנווט, לארגן ולהגדיל את

רווחי העסק העתידי אותו אתה יוצר.

בכדי לכתוב תוכנית עסקית טובה ולהעלות אותה על הכתב, אתה צריך לחקור ולקחת בחשבון מרכיבים שונים ומרובים.

בעזרת התוכנית העסקית תוכל לזהות חולשות ומינוסים, הזדמנויות חדשות וסכנות הנשקפות, התכנית

העסקית תסייע לך לקבל החלטות קריטיות לגבי הפרויקט אותו אתה יוצר עוד לפני

שהתחייבת אליו מבחינה כספית/משפטית.

לפניך הסעיפים העיקריים לבניית תוכנית עסקית

1 . תקציר לגבי העסק שלך

תקציר העסק שלך שלך צריך להיות  3-4 דפים ארוכים,ומספק סקירה מלאה של מהות העסק שלך, המטרות

העיקריות של העסק, מבנה העסק, צוות ניהולי, המוצר או השירות אותו הנך מספק, קהל היעד, יתרונות

תחרותיים, סיכום של התחזיות הפיננסיות שלך, ואסטרטגיית שיווק.

תקציר העסק שלך צריך להיות כתוב אחרון, לאחר שכתבת את שאר התכנית, כל פסקה צריכה להיות סיכום

של הסעיף מפורטת יותר, מחולקת לקטגוריות שקשורות לתכנית העסקית.

2 . סקירה עסקית

בסקירה שלך, תכלול את כל הפרטים לגבי ההיסטוריה של העסק שלך, חזון  ומשימה, מטרות, ומבנה הבעלות שלך.

3. מוצרים ושירותים 

הרחבה מלאה על המוצרים והשירותים שלך, כולל תכונות ויתרונות, יתרונות תחרותיים, ואם שיווק מוצר,

איך ואיפה המוצרים שלך יופקו.

4 . סקירת תעשייה

סקירת מלאה על הענף שאליו אתם מתכוונים להיכנס, הינה ההזדמנות שלך להוכיח את הכדאיות של העסק

שלך על ידי דיון בגודל ובצמיחה של התעשייה שלך, שוקי המפתח בתעשייה שלך, כיצד לקוחותיך יקנו את

המוצרים או השירותים שלך, כיצד תשים את עצמך במקום בו כל הפוקוס יופנה אל העסק שלך ולא למתחריך.

5 . אסטרטגיה שיווקית

כאן אתה מתאר בהרחבה את פלחי שוק היעד שלך, מתחרים שלך, כיצד תוכל לבדל את המוצרים או השירותים שלך.

פה המקום לדון בתמחור המוצר או השירות וקידום מכירות לגביו, כחלק מהתוכניות לקידום מכירות שלך תהיה לפנות לכל אחד מפלחי שוק היעד שלך.

ספק תכנית של טקטיקות מסורתיות ושיווק מאסיבי כגון: אירועי עיתונות, שיווק ברשתות החברתיות ( פייסבוק, טוויטר,), ברשת, ובהדפסה, מדיה, או פרסום באינטרנט.

כולל את העלות הכרוכה בכל אחת מהטקטיקות הנ”ל .

תאר כיצד המוצרים או השירותים שלך יימכרו, למשל חנות פיזית ,חנות וירטואלית, סיטונאים וכו’.

ומחזור הקנייה של שווקי היעד שלך.

6 . תכנית תפעול

מספקת פרופיל של הצוות הניהולי שלך, תכנית משאבי אנוש שלך, מיקום העסק שלך, תכנית הייצור שלך (אם הנך מוצר), וסקירה של הפעולות היומיומיות אותן תידרש לבצע.

7 . תכנית פיננסית

מרבית האנשים סבורים שזה החלק החשוב ביותר שלתכנית העסקית על מנת להצליח – עד כדי כך, שזה שווה להקדיש עד90% מהזמן שלך לכתיבת חלק זה.

אתה צריך להראות ששווה שלוש שנים של דוחות כספיים, ובכלל זה דוחות רווח והפסד, מאזנים, ותזרים

מזומנים חודשי, תזרים מזומנים שנתי.

סכם כל משפט לכמה משפטים הקלים להבנה.

הקפד לתעד את כל ההנחות שבו השתמשו בחיזוי ההכנסות וההוצאות שלך.

By | 2019-09-06T22:46:33+03:00 יולי 11th, 2018|כללי|